Ga naar hoofdinhoud

Inventaris

De module Inventaris is bedoeld om alle items die in de school aanwezig zijn makkelijk bij te kunnen houden. Zo kan je de inventaris gebruiken om al je ICT materiaal bij te houden: computers, beamers, printers,... De inventaris heeft ook opties om de administratie van Digisprong makkelijk op te volgen: Je kan toestellen toewijzen aan leerlingen en personeel. Je kan herstellingen registreren, opvolgen en zelfs factureren. Je kan gepersonaliseerde contracten aanmaken,... Elk item kan een eigen QR code krijgen en je kan items ook in een bepaald lokaal plaatsen. Daarvoor linkt de module Inventaris aan de module Gebouwen en lokalen. Je kan deze module ook gebruiken in combinatie met de module Netwerken om documentatie rond je netwerk, gebruikte IP-adressen, patchkasten, netwerkoutlets,... te noteren.

Voor deze module zijn meerdere webinars en video's beschikbaar. Klik hier om het aanbod te bekijken.

📄ī¸ Documenten

Via het menu Documenten zie je een overzicht van alle beschikbare documenten in de module Inventaris. Dat kan gaan om documenten die gekoppeld zijn aan een bepaald contract (zoals een foto van schade aan een item), maar ook om documenten die rechtstreeks gekoppeld zijn aan ÊÊn of meerdere items (zoals een aankoopfactuur of handleiding voor een reeks toestellen). Door de filter bovenaan te gebruiken kan je de zoekresultaten in de lijst beperken tot een bepaald documenttype.